Marktaandeel Windows 11 wereldwijd in Q1 2023

Wanneer u in uw dagelijks leven verbonden bent met technologie, is het normaal om te weten wat er nieuw is in besturingssystemen, apparaten en gadgets. Je komt in een bubbel terecht waarvan je niet lijkt te beseffen dat om je heen de meeste mensen niet eens weten wat het betekent"beta” voor een besturingssysteem, laat staan ​​nieuwsgierig zijn om het te testen. Marktaandeel Windows 11 wereldwijd in Q1 2023 (marktaandeel), kan veel zeggen over hoe snel de meeste mensen zich aanpassen aan nieuwe technologieën.

Officieel uitgebracht door Microsoft op 5 oktober. 2021, Windows 11 werd ontvangen als een belangrijke upgrade van de vorige versie, Windows 10. Het kwam echter ook met een probleem voor veel gebruikers, die zelfs als ze wilden overstappen Windows 10 of Windows 7, Windows 11, faalden ze vanwege de vereisten van het nieuwe systeem.

This PC can’t run Windows 11. Over deze installatiebeperking Windows 11 op computers die TPM 2.0 en UEFI Secure Boot niet ondersteunen, schreef ik in een oudere tutorial. Ik heb ook laten zien hoe het kan worden geïnstalleerd Windows 11 op een pc zonder TPM 2.0 en UEFI.

Terugkomend op het onderwerp van het artikel, het marktaandeel Windows 11 wereldwijd in Q1 2023, volgens statcounter.com, blijkt dat tot nu toe bijna 21% van de internetgebruikers Windows van over de hele wereld maakten ze de overstap naar Windows 11. Hoogstwaarschijnlijk zijn de meerderheid degenen die nieuwe computers en laptops met een besturingssysteem hebben gekocht Windows 11.

gebruik Windows 11 wereldwijd in Q1 2023

gebruik Windows 11 wereldwijd in Q1 2023
statistiek statcounter.com

In maart 2023, Windows 10 is de duidelijke leider met 73.48%, en er is enige stabiliteit te zien in de grafiek, terwijl Windows 11 heeft een merkbare stijging. Wel groei Windows 11 het is urgenter voor degenen die hun oude computers inruilen Windows 7.

De meeste gebruikers die de overstap hebben gemaakt van oudere besturingssystemen naar Windows 11, komen uit Groot-Brittannië (27.3%), Oceanië (27.2%), VS (26.3%) en Canada (24.48%). Windows 11 heeft een marktaandeel in Europa dat dicht bij het wereldgemiddelde ligt.

Kortom, als deze trend doorzet, Windows 10 zal tot eind 2024 de suprematie op de markt houden. Microsoft heeft aangekondigd ondersteuning te gaan bieden voor Windows 10, in ieder geval tot 14 oktober 2025.

Gepassioneerd door techniek schrijf ik met plezier verder StealthSettings.com sinds 2006. Ik heb uitgebreide ervaring met besturingssystemen: macOS, Windows şi Linux, maar ook in programmeertalen en blogplatforms (WordPress) en voor online winkels (WooCommerce, Magento, PrestaShop).

Hoe werkt het? » Windows 11 » Marktaandeel Windows 11 wereldwijd in Q1 2023
Laat een bericht achter